Què fem?

La nostra font d'inspiració pedagògica són les observacions sobre el moviment lliure i desenvolupament infantil de la pediatre hongaresa Emmi Pikler.

Principis i Mitjans Educatius

La cura atenta de cada acció de l'adult cuidant els detalls.

· En la relació adult-infant tenim cura de:

• com parlem als infants
  • com ens relacionem de manera individual en els hàbits diaris
  • com comprenem l'evolució individual de cada infant
  • com els ajudem a adquirir habilitats socials amb els seus companys.

· Potenciem el joc lliure:

• el moviment lliure, que desenvolupa l'habilitat, la perseverància, l'equilibri, la força, la concentració i la voluntat, permet l'aprenentatge per mitjà de l'exploració i el descobriment. És la base d'un pensament i un actuar autònom i lliure.
  • el joc imaginatiu o creatiu, que soste el desenvolupament físic, emocional i social, permet a l'infant comprendre el món. A més el joc i l'activitat estimulen la motricitat fina que influeix en el desenvolupament del llenguatge de l'infant.

· El ritme diari que l'infant viu a l'escola l'ajuda a adquirir unes habilitats personals, (ordre, neteja...) socials (saber esperar, no fer mal...) i també enforteix les seves forces de voluntat i la seva autonomia.

Grups d'infants

Nadons

La metodologia de l’aula dels nadons es fonamenta en quatre principis:

• El respecte a l’infant com a persona individual.
  • L’autonomia basada en la iniciativa de l’infant, potenciar la llibertat de moviments i afavorir propostes de joc lliure.
  • La pedagogia de la vida quotidiana. La cura atenta de cada acció de l’adult amb cura dels detalls.
  • La constància en les actituds educatives de les educadores proporcionen a l'infant seguretat i confiança.

Es treballa amb materials naturals i s’ofereix la "panera dels tresors" on l’infant explora els diferents materials d’us quotidià. El paper de l’educadora és l’atenció i l’observació de les accions dels infants.

Joc Heurístic

Aula 1-2 anys

Oferim la “panera dels tresors” amb el grup d’1-2 anys petits (nascut del mes de setembre a desembre).

També s’introdueix el "el joc heurístic" que consisteix en fer propostes amb diferents materials perquè l’infant interactuï.

També experimentem amb materials naturals: fulles, castanyes, moniatos, flors, pètals, farina, ous, xocolata... amb ells l’infant actua, manipula i desenvolupa els seus sentits (vista, oïda, olfacte, gust i tacte).

Safates d'Experimentació
Aula 2-3 anys

Oferim "les safates d'experimentació". Aquestes safates poden contenir diferents textures com: la farina, la llegum, la pasta, els cereals combinats amb diferents materials com culleres, pots petits, embuts... Els nens/es fan comprovacions, hipòtesis sobre els resultats de les seves accions, verbalitzen les seves descobertes, augmenten el seu vocabulari i el coneixement matemàtic i també gaudeixen de la part lúdica de l’experimentació. L’educadora observa i fa anotacions de les accions.

A través de l’acció amb l’objecte l’infant va descobrint la forma, la textura, el color, el volum, el pes, la consistència, l’olor... i va manifestant un dels dons més grans que tenen els infants, la seva curiositat.

Moments de l'aula de 2-3 anys